"Aku Kenal Kawan Aku" Khai Bahar Betul-Betul Hilang Sabar , Net1zen Fitn4h Rakan Baik Siap Petik Nama Arwh Ibu.

Tuduh4n berseronok dengan rakan-rakan di Langkawi ketika ibu sedang s4kit membuatkan penyanyi Khai Bahar hilang sabar.

Tampil menjawab tuduhan se0rang netizen itu, Khai atau Muhammad Khairul Baharuddin, 30, berkata dia dan rakan-rakan sudah lama merancang percutian itu sempena meraikan tahun baharu dan ulang tahun kelahirannya di pulau peranginan berkenaan.

"Cukuplah! Aku pergi dengan kawan-kawan baik aku yang dah bertahun lama kenal. Bukan sambut tahun baru saja, sambut birthday sekali.

"Dah plan dengan kawan-kawan kampung, jangan sampai memfitn4h. Kalau tak boleh bagi aku gembira, jangan bagi aku sedih dengan apa yang jadi semua ini," katanya.

Khai berkongsi perkara itu menerusi satu hantaran yang dimuat naik di Instastory pada Jumaat.

Sebelum ini, seorang pengguna TikT0k menegur Khai kerana bercuti bersama rakan-rakan yang did4kwa lelaki songsang.

Individu berkenaan menasihati Khai agar tidak lagi bergaul dengan mereka kerana arwah ibu iaitu Rosnah Mohamad mahu penyanyi itu memilih jalan terbaik dalam hidup.

Bengang rakannya itu ditudvh songsang, Khai meminta netizen berkenaan berhenti mencari kesilapan dirinya dan menyebarkan fitn4h tidak benar.

"D0sa aku dengan Allah aku t4nggung. Mungkin esok lusa aku dah tak ada baru kau boleh berhenti cari salah aku.

"Biarlah kawan aku macam mana sekali pun, aku tidaklah baik sangat. Aku kenal kawan-kawan aku bukan semalam.

"Kita tidak tahu pengakhiran kita macam mana, mak aku pernah pesan nak buat apa buatlah, ingat apa sebelum buat. Nanti fikirlah mana-mana yang baik," ujarnya.

Kata penyanyi lagu Bayang ini lagi, sebelum ini dia tidak pernah melayan sebarang prov0kasi atau fitn4h daripada netizen.

Namun kali ini dia sudah hilang sabar apabila individu berkenaan turut mengaitkan pemergian arwh ibunya.

"Ramai suruh aku ignore, ya sebelum ini aku tak pernah langsung ambil port fasal orang kata caci m4ki aku. Tapi sekarang aku sedang s4kit, syurga (mak) aku sudah tiada.

"Tapi bila nak kaitkan fasal arwh mak aku, aku sedih. Aku kenal diri aku siapa dan kau tak kenal aku, tak kenal kawan-kawan aku... jaga aib masing-masing," jelasnya.

Dalam pada itu, Khai turut meminta individu berkenaan berhenti mengh1na rakan-rakannya.

Malah, dia mengambil kesempatan memohon maaf sekiranya pernah melakukan kesilapan dengan mana-mana individu sebelum ini.

"Kalau tak boleh sokong aku, jangan caci aku dan kawan-kawan aku. Aku maafkan kau dan aku pun minta maaf kepada sesiapa saja kalau pernah buat silap.

"Korang semua, kalau tak suka aku sekali pun jangan h1na-h1na aku dan kawan-kawan aku. Kawan aku dekat KL ni boleh kira berapa saja... Aku dah hilang syurga aku, sekali lagi maaf," katanya.

Pada Selasa lalu, ibu Khai menghembuskan nafas terakhir dalam tidur di kediaman mereka di Kangar, Perlis pukul 10.40 malam.

Rosnah mninggal dunia disebabkan komplikasi pelbagai peny4kit termasuk s4kit buah pinggang yang dihidapinya sejak tahun lalu.

Jnazah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tok Paduka, Kangar pada Rabu.

Sumber:HM , TIKT0K

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post