Kakak Terima Jasad Tak Sempurna"Mana Kaki Dan Tangan Bella , Siapa Boleh Carikan Untuk Saya"

“Mana kaki dan tangan Bella, siapa boleh carikan untuk saya…, kakak  terima jasad tak sempurna. Tidak mudah menerima hakikat kehilangan se0rang adik tambah lagi jika hubungan itu agak rapat semasa hayat.

Inilah yang dirasai oleh kakak arwh, Norhisham Samsusah, 36 yang sejak dari awal kehilangan Bella sudah berusaha mencari adiknya. Namun pencariannya berakhir dengan kesedihan kerana hanya j4sad tidak sempurna adiknya, 

Mila Sharmilah Samsusah ditemui. Masa yang sama, tertuduh, Mohammad Haikal Mahfuz, 24 yang juga teman lelaki Bella kini menghadapi pertuduhan membunvh wanita tersebut.

“Mana Kaki & Tangan Bella, Siapa Boleh Carikan Untuk Saya…

Di sebalik pertemuan rangka adiknya, semalam di fb, kakaknya mended4hkan pertemuan r4ngka adiknya tidak sempurna.

Hilang kedua belah kaki dan tangan dan yang ada hanyalah tengkorak dan beberapa angggota lain.

“Mana kaki dan tangan Bella,” luahnya sambil menangis.

Jelasnya, pended4han ini dilakukan demi menuntut keadilan untuk Bella.

“Allahuakabar besarnya dugaan saya dan keluarga. Mak saya kehilangan bella masih ada sy.Tapi saya hilang adik. Siapa lagi yang ada untuk saya Kosong! 

Perjuangan saya berakhir selepas 36hari adalah dengan penemuan rangka bella. Urusan pgembumian bella di permudahkan.

“Selepas perbicaraan dimahkamah ada yang pertikai kenapa lebih-lebih nak ada rusuhan. Perasaan mendidih marah tu datang  tiba-tiba bila tengok tertuduh. Bersusah payah saya siang malam cari bella. Tanya sana sini..ceruk-ceruk tempat masuk.

Rupanya dia tahu sesuatu tapi disorok.Terbayang muka penipuan dia..

“Sy tak tahu kak saya dah tinggal dia tepi jalan ada orang ambil”.

Sebenarnya ko dah bunuh dia. Keadaan sgt emosi. Keadaan hancur terluka marah semua ada. Saya dah bagitahu awal2-awal BF tahu sesuatu.

Selesai urusan, tiba masa tuntut jnazah di F0rensik HIS. Allahuakbar..Allahuakbar… Terkejut saya bila tengok r4ngka Bella hanya tinggal beberapa je macam secoet tu je.. 

H4ncur hati sehancur-hancurnya bila terima bella keadaan macam ni. Kenapa buat adik saya macam ni.

“Hanya tengkorak kesan pecah kena hentak benda tumpul, rongga mata ada satu, tulang rusuk, punggung, Itu shaja..

Mana kedua kaki dan tangan bella??

Rasa macam nak memberontak nak meng4muk. Rasa nak mjerit sekuat hati bagitahu semua tahu betapa hancur hati saya. Tapi apa daya saya. Saya hanya seorang kakak yang perjuangkan pencarian adik saya tapi saya dapat rangka yang tak sempurna..

Saya, mak dan ustazah mandikan rangka ni. Berderai air mata kami. Korek2-korek ada benda-benda kotor4n dalam tengkorak.

“Kenapa perlaku sangat kej4m. Sangat z4lim. Kenapa buat Bella sehingga begitu tragik. Kami tersanggggattt rapuh dalam situasi ni.

Kenapa pengakhiran pencarian saya macam ni??

Mana kedua kaki dan tangan Bella tak ada. Siapa boleh carikan untuk saya selepas 36hari.

Saya nak Bella complete. Tolonglaaaa faham apa saya rasa.

Sumber:MW

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post