Rita Rudaini Selar Statement MRSM Untuk Anak T20 Belajar Erti Kesusahan"Siapa Yang Rosakkan Anak Bangsa Sendiri?"

Pelakon sensasi, Rita Rudaini meluahkan rasa berang terhadap kenyataan individu ternama yang mengatakan ‘golongan T20 hantar anak ke Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) untuk belajar erti kesus4han’.

Menerusi perkongsian di Ig Story (IGs) miliknya, Rita tidak bersetuju dengan kenyataan yang hanya akan menimbulkan k0nflik dalam kalangan masyrakat.

Menurutnya, MRSM adalah untuk pelajar-pelajar yang usaha bertungkus-lumus memantapkan akedemik mereka demi dapat memasuki sek0lah tersebut,

“Bahaya ‘alasan’ macam ni.. Nak belajar sus4h banyak lagu tempat boleh hantar. Kat rumah kebajikan pun boleh. Memang statement mengundang masyarakat berg4duh.

“Simple je nak cakap, ‘semua golongan berhak mohon, yang layak masuk’. MRSM untuk budak pandai! Kalau Encik kata nak ajar erti kesus4han yang sebenar adalah ‘siapa malas belajar dia akan ketinggalan’.

“Baru budak-budak sedar erti ‘sus4h’ bila tak dapat tempat di mana-mana institusi yang bagus dan terbaik,” ujarnya.

Sementara itu, dalam hantaran lain aktres filem Mami Jarumi ini mempersoalkan pihak yang bert4nggungjawab dalam meletakkan ‘jurang’ dalam kalangan pelajar terutamanya terhadap isu pendidikan.

“Siapa yang ros4kkan anak bangsa sendiri bila itmbulkan dan tekankan isu ‘KUOTA’?,” soalnya.

Sebelum ini, Rita mendedahkan ada seorang pendidik MRSM melemparkan tuduh4n fitnah kepadanya gara-gara memasukkan anaknya ke sek0lah kerajaan.

Sumber:HM

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post