Gadis Pindah Rumah Tak Tahan Bela 2 Abang Dan Adik Pemalas . Dah Macam Kuli , Mak Masih Backup Anak lelaki

Menurut wanita ini, dia terp4ksa menyediakan bekal makanan untuk adik beradiknya yang sudah dewasa itu.

Malah, segala urusan mengemas rumah dan mencuci pakaian k0tor juga menjadi tugasan 'rasmi' dirinya.

Lebih membuatkan wanita ini terkilan apabila ibunya memilih untuk mempertahankan adik beradiknya.

"Bangun awal pagi siapkan bekal adik beradik. Sudahlah mereka jenis 'otak tercirit dekat jamban'. Baju kotor tak reti letak dalam bakul.

"Pinggan, cawan kotor pun tinggal dekat singki. Makanan dalam plastik kalau habis mereka tinggal saja atas meja. Sebenarnya saya kena bersihkan untuk mereka, buat kerja rumah ditambah dengan kerja sepenuh masa.

"Masal4hnya kalau saya membebel dekat mereka, mesti mak akan tegur siap suruh lagi buat semua tu. Tambah beb4n semata-mata," katanya.

Memandangkan dia sudah tidak tahan lagi untuk tinggal di bawah satu bumbung, wanita ini memilih untuk keluar dari rumah tersebut.

Saya okay je nak tolong mak saya tapi tak nak la jadi kuli adik beradik.

Bagaimanapun, timbul rasa serba sal4h terhadap ibunya yang kerap mengeluh kepenatan menguruskan kerja rumah setelah ketiadaannya.

"Sejak saya tiada dialah yang buat semua kerja saya buat sebelum ni. Berbuih mulut saya dah kata suruh je anak-anak lelaki tu.

"Tapi ada saja alasan. Saya bukanlah lari daripada tolong mak tapi saya penat la. Adik beradik bukannya 'bedridden' sampai semua benda kena dipersiapkan.

"Saya okay je nak tolong mak tapi tak nak la jadi kuli adik beradik. Faham kan," ujarnya meluahkan isi hati.

Hantaran tersebut meraih perhatian netizen yang bersetuju dengan tindakan wanita ini meninggalkan rumahnya.

"Tak derh4ka pun awak. Mak awak yang biarkan anak-anak dia jadi macam tu. Dia tak boleh harapkan anak perempuan dia pun tinggal selamanya dengan dia.

"Akhirnya nanti setiap ibu bapa perlu bersedia untuk anak mereka tinggalkan rumah dan mulakan kehidupan sendiri (kecuali s4kit dan bedridden ke apa la). Biar je mak awak," komen beberapa netizen.

Sumber:Mstar

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post